Voor wie zijn wij?

Coedependentie experts is de eerste instelling in Nederland waar uitsluitend mensen met relatie en liefdesverslavingen exclusief voor deze problematiek behandeld worden. We bieden zowel exclusieve particuliere zorg als  specialistische GGZ zorg. Hiermee bedoelen we dat we als behandelteam gespecialiseerd zijn in het behandelen van deze hardnekkige maar vrij onbekende thematiek. We vervullen hiermee de behoefte aan exclusieve en gepaste hulpverlening op dit vraagstuk omdat dit, tot voor kort zo een onbekende thematiek was kwamen mensen vaak op een behandelplek terecht die niet volledig aansloot op hun specifieke behoeften.

We richten ons dus alleen op mensen die lijden aan relatie-liefdesverslavingen en aanverwante thematiek zoals codependentie, narcistisch misbruik, verlatingsangst en bindingsangst. Deze thematieken komen tot uiting in de aanwezigheid van depressie, angst en paniekklachten, persoonlijkheidsproblematiek, posttraumatische stress-stoornis (PTSS) maar vooral een combinatie van deze problemen. Relatie en liefdesverslaafden zijn vaak al eerder in behandeling geweest maar lopen op het relationele vlak steeds opnieuw tegen dezelfde gedachten, gevoelens en patronen aan en begrijpen niet wat er met ze aan de hand is. Schaamte en schuldgevoelens die hieruit voortvloeien, veroorzaken gevoelens van zelfafwijzing en dit heeft weer veel pijn en verdriet tot gevolg, in het leven in plaats van vreugde en liefde.

Missie

Codependentie experts is ontstaan vanuit de missie van Claudia Krumme: Zoveel mogelijk mensen ondersteunen bij het loslaten van destructieve, verslavende relatie-dynamieken met als doel een gezonde relatie met jezelf ontwikkelen en van daaruit met een ander.

ck-weggevers-featured
ck-relatieverslaving-training

Behandelvisie

Codependentie experts gaat er vanuit dat deze complexe verslavingen hun oorsprong hebben in de jeugd. Onveilige hechting speelt een belangrijke rol bij het ontwikkelen van een relatie of liefdesverslaving. Tijdens de behandeling kijken we dan ook uitgebreid naar je persoonlijke achtergrond waar mogelijk de oorzaak oftewel de aandrijver van je problematiek te vinden is.

Verslaving is altijd een complex geheel, deze staat nooit op zichzelf maar wordt altijd beïnvloed door verschillende factoren. Biologische, psychische en sociale factoren spelen daarbij steeds een eigen, wisselende rol.

Ieder mens is uniek en reageert op zijn eigen manier op pijn, verdriet en angst en ontwikkelt van daaruit zijn of haar persoonlijke overlevingsstrategieën.

Relatieverslaving, liefdesverslaving en codependentie zijn overlevingsstrategieën die aangeleerd zijn en deze zijn dus ook weer af te leren.

Wanneer je in je leven meer negatieve dan positieve consequenties ervaart van bepaald gedrag ontstaat meestal vanzelf de bereidheid om iets aan je problemen te gaan doen. Helaas is het vaak lastig om deze problemen en patronen zelfstandig op te lossen. Wij werken graag samen met jou aan je aangeleerde destructieve relatie patronen. We ondersteunen je om nieuw gedrag aan te leren en oud gedrag los te laten.

Voorwaarden voor behandeling

Zorg bij codependentie experts betreft specialistische GGZ (SGGZ) en in sommige gevallen generalistische basis GGZ (BGGZ). Wij geven als instelling in de meeste gevallen de voorkeur aan specialistische zorg in verband met de complexiteit van de thematiek.

Contra indicaties
In bepaalde situaties kan Codependentie experts helaas niet de hulp aanbieden die nodig is. Uiteraard denken we graag mee naar zorg die wel passend is.

De contra-indicatie zijn:

  • Suïcidaliteit
  • Primaire middelenverslavingen
  • Primaire eetstoornissen met een BMI lager dan18
  • Psychotische stoornissen
  • Geen woon- of verblijfplaats.
  • Onvoldoende beheersing Nederlandse / Engelse taal.
  • Geen geldige zorgverzekeraar
ck-relatieverslaving-test
favicon

Werkwijze en team

Claudia’s Care Center biedt face to face individuele sessies, online sessies en groepstherapie aan. We werken in een multidisciplinair team waar alle behandelaren ervarings-deskundig zijn op het gebied van herstel van relatie-liefde verslavingen.

Zowel voor de specialistische GGZ (SGGZ) als basis GGZ (BGGZ) stelt de regiebehandelaar (GZ-psycholoog) de diagnose naar aanleiding van het intakegesprek.

Bij het intakegesprek spreek je met één van onze GZ-psychologen. Dit is een gesprek van ongeveer 90 minuten. Daarnaast kan onze psychiater betrokken worden ter consultatie. Indien noodzakelijk en gewenst kan de psychiater tevens medicatie voorschrijven.

Privacy
Privacy is belangrijk zowel voor jou als voor ons. We hechten veel waarde aan de bescherming, vertrouwelijkheid en integriteit van jouw persoonsgegevens. We gebruiken jouw persoonsgegevens dan ook uitsluitend voor het verlenen van onze behandelingen en zorg. Hier vind je de privacyverklaring.

Codependentie-Experts-Boek-Van-Leed-Naar-Liefde-Mockup

Autonomie

Bij Claudia’s Care Center word je uitgenodigd om te leren je te verbinden met een ander maar tegelijkertijd je autonomie te behouden en dat begint al bij de intake. Jij. Pas als de intake goed verlopen is en je een goed gevoel hebt bij onze werkwijze bespreken we samen welke aanpak het beste bij jou aansluit. Daarna stellen we pas het behandelplan op.

In de behandeling ondersteunen we je bij het maken van zelfstandige, volwassen autonome keuze zodat je steeds beter in staat bent om in het hier en nu gezonde beslissingen te nemen voor jouw leven.

Behandeling is gericht op inzicht, herstel en heling van de mogelijk onveilige hechting uit de jeugd. Hierbij worden bijvoorbeeld gebeurtenissen uit het verleden onderzocht, zoals verlies ervaringen, ervaringen m.b.t. afwijzing en de mate van emotionele beschikbaarheid in het gezin. Het doel is, jou te leren, je overlevingsmechanismen te onderscheiden van je onderliggende wonden en je ware zelf.  We helpen je begrijpen waarom je de overlevingsstrategieën ontwikkeld hebt. Wat de positieve intentie, oftewel de functie van de strategie is geweest. Zo wordt je steeds onafhankelijker en blijer om keuzes te maken waarvan je gelukkig wordt.

Klanttevredenheid

Ik voel eindelijk verbinding, liefde en warmte voor mezelf

Ik heb de laatste jaren al best veel bijgeleerd, ik ben veel zelfbewuster geworden. Lang ben ik op zoek naar mezelf geweest en lang ben ik op zoek geweest naar antwoorden op vragen die ik had. Zoals “waarom doe ik de dingen zoals ik ze doe”? Waarom ben ik alleen / zonder relatie? Etc. De laatste jaren heb ik veel antwoorden gekregen. Ik heb mogen leren wie ik ben, hoe mijn patronen in elkaar zitten, door welke drijfveer ik onbewust aangestuurd wordt. En ik heb bijgeleerd hoe ik bewuster kan worden, zodat ik steeds minder op de automatische piloot stuur, maar veel meer zelf aan het stuur zit. Bewust wording creëert keuze en keuze geeft meer balans. Hetgeen ik nu aan het doen met dmv jouw programma geeft nog meer verdieping en helderheid, dus nog meer antwoorden op vragen en dat is heerlijk, het is een feest van herkenning, zo fijn dat er nu “woorden” aan gehangen worden zodat er veel meer duidelijkheid is voor mezelf en begrip naar mezelf. Het is zo fijn steeds meer puzzelstukjes te ontvangen. Ik kan steeds beter plaatsen wat het is en waarom het is. Heel fijn vind ik de opbouw van je programma, elke keer een korte duidelijke uitleg met een oefening. Ik denk dat omdat ik al behoorlijk bewust ben de oefeningen me “makkelijker” afgaan dan gelijkgestemden die veel meer op onbewust niveau leven. Eerlijk gezegd denk ik dat als ik een aantal jaren geleden aan deze oefeningen was begonnen ik in no time vastgelopen was omdat ik gewoonweg niet goed door had wat ik doe. En met makkelijk bedoel ik meer dat ik het goed kan plaatsen en begrijpen en inzie hoe mijn patroon / drijfveer werkt op dit specifieke onderdeel, super interessant! Alles is een feest van herkenning tot nu toe, het typische type, de kenmerken van RV, de functie van verslaving, de hechtingsstijl, uitleg hoe RV ontstaat, de emo cyclus, de fasen van het herstel proces (en halleluja ik kan herstellen, er is een uitweg :-), de toelichting op verschillende methoden (cognitieve therapie, ik heb destijds kennis gemaakt met de scriptcirkel, een eye opener en het delenwerk hoe jij omschrijft heb ik leren kennen als voice dialogue). Heel mooi te ontdekken over het innerlijk kind en dat ik me niet meer alleen voel met een “gat in mijn ziel”, maar steeds meer gevuld, steeds meer bodem krijgt. Fijn om voor haar te mogen zorgen en hierdoor voel ik meer verbinding, warmte en liefde (waar het tenslotte om gaat), en ik weet dat ik mezelf dit kan geven. Ik snap nu ook dat emoties van “het kleine kind marieke” kan zijn, en zie dus het onderscheid tussen kind en volwassen. Ik heb de laatste jaren enorm veel bijgeleerd over beperkende gedachten en overtuigingen en hoe waanzinnig het werkt als je een beperkende overtuiging kunt doorbreken! Kortom, met jouw programma valt er voor mij nog meer samen en dat is super fijn! Het idee dat ik hier uit kan komen en dat ik in staat zal zijn een gezonde, liefdevolle relatie op kan bouwen met mezelf en met anderen zet mijn motor aan om dit programma goed door te werken, me eigen te maken. Er is niets liever wat ik wil, ik wil emotioneel gezond zijn. Ik heb hier al last van sinds ik me kan herinneren, wist nooit goed wat het was, en nu is het duidelijk en weet ik wat ik kan doen, hoe waanzinnig & geweldig is dat! Ik was al een heel eind op weg, maar dit is de kers op de taart :-). Ik weet zeker dat het me lukt. Ik heb ook altijd gezegd, mocht ik ooit moeder worden dan wil ik het anders voor mijn kind, maar ja, hoe dan? En nu is dat allemaal duidelijk, echt ik vind het fantastisch! Ik ben enorm dankbaar dat ik dit alles bijleer en dat ik het kan doorgeven aan mijn allerliefste dochtertje en aan anderen. Dankjewel lieve Claudia dat jij zoveel energie, liefde en moeite in dit mooie programma hebt gestopt en anderen wilt helpen, dikke knuffel! Groetjes, Marieke

Ik ben haar tot op de dag van vandaag dankbaar

Toen ik bij Claudia en CCC terecht kwam, was het direct een heel bijzondere ontmoeting. Ik kwam voor het eerst in mijn leven in een groepsessie terecht. Waar ik direct door Claudia’s openheid en kwetsbaarheid werd uitgedaagd zelf ook open en kwetsbaar te zijn. De hele groep ervoer naar mijn idee hetzelfde, waardoor er een bijzondere dag ontstond, waar ik tot op de dag van vandaag dankbaar voor ben. Claudia kan heel goed luisteren, niet oordelen en ze geeft weinig advies. Waardoor jezelf tot inzicht komt wat je zelf in vrijheid en zonder oordeel wilt kiezen in het leven (iets wat ik voorheen niet kon). Haar methode bestond o.a. uit altijd alleen over jezelf praten, nooit over je partner, of iemand die je pijn heeft gedaan, tenzij dit iets zegt over je eigen handelen. Dit heeft mij enorm geholpen om grote stappen te maken, omdat je hierdoor als volwassene aan wordt gesproken en niet als slachtoffer, waarbij je het idee hebt machteloos te zijn t.o.v. de ander. Er was ook altijd een sfeer van vertrouwen. En ik wist ook dat Claudia mijn verhalen niet zou delen, tenzij ik daar toestemming voor zou geven, bv i.v.m. andere therapeuten die werkzaam zijn in haar praktijk en bij wie ik later ook in een traject zou komen. Dit, samen met de oordeelloosheid en eigen kwetsbaarheid heeft ervoor gezorgd dat ik een half jaar lang bijna elke week 2 of 3 keer een therapiesessie volgde. Bij haar, of later ook bij haar collega’s. De reden waarvoor ik bij CCC langskwam, heeft zich mede dankzij de enorm goede hulp opgelost, gedurende de jaren die volgde. En ik leef in meer verbondenheid, kracht en rust als ooit te voren. Met zoveel waardevolle inzichten die ik inmiddels ook regelmatig deel met anderen, waardoor er als het ware een olievlek ontstaat, vol verbondenheid, heelheid en kracht.

‘ Ervaring event ‘

Bij de binnenkomst voelde ik een hele positieve energie ik voelde dat ik welkom was. Ik heb hele mooie inzichten en herinneringen aan het event over gehouden. Ik zou het event zeker aanraden. Warme Groet, Jose

‘ Ervaring event ”

De dag was goed verzorgd in alle opzichten. De communicatie was heel fijn. Goede presentatie Claudia! Xxx Agnes

Mooi aanbod

De methodieken die Claudia en haar team aanbieden hebben mijn leven verrijkt!

Ik voel me gezien en gehoord

Ik heb de zorg en therapie ontzettend goed en fijn ervaren. Er is ruimte, tijd zodat je gehoord en gezien wordt. Expertise is er meer dan voldoende aanwezig. De medewerkers van Claudia's Care Center zijn erg vriendelijk. De therapeut die mij heeft behandeld is een kundig,gepassioneerd, belangstellend, invoelend, onbevooroordeeld, stimulerend gevoelsmens. Ik ben erg dankbaar dat ik haar heb mogen leren kennen en ze mij ontzettend goed heeft gesteund en mij dichter bij mijn gevoel heeft gebracht.                                                                                           Fabiola

Sylvia

Hoi Claudia, Ik vond het zomerpakket ontzettend waardevol en heb er veel aan gehad. Erg herkenbaar om patronen te ontmantelen en kindstukken te verwerken en nieuw gedrag in te zetten. Het meest waardevol vond ik de meditaties en de praktische tools. Ik heb geen opmerkingen verder. Ik heb inmiddels het pakket aan minstens drie anderen geadviseerd die het ook gekocht hebben. Zij zijn collega’s/cliënten van mij. Ik had info aangevraagd over de inzet van het materiaal bij cliënten en een cursus hieromtrent. Ik zag het al voorbij komen op facebook. Dank je wel! met vriendelijke groet, Sylvia

Femke

Heel fijn en helder. Goede kijk op de toekomst. Fijn ook dat ik nu eindelijk weet waar het vandaan komt. Femke

In mijn leven is nu veel meer rust en liefde

Radeloos klopte ik aan bij Claudia. Ik voelde me meteen veilig bij haar. Ik mocht helemaal mezelf zijn en werd volledig  in mijn waarde gelaten wat ik ook vertelde Het was allemaal goed zoals het was. En dat had ik  zo ontzettend nodig. Ik vond mezelf slecht en zat vol schaamte en schuld. Gelukkig denk ik nu heel anders over mezelf. Tijdens het traject heb ik heel veel over mezelf geleerd. In de begrippen Codependentie en relatieverslaving vond ik zoveel herkenning wat me een enorm opgelucht gevoel gaf. Eindelijk had mijn probleem een naam. Ik heb samen met Claudia een hoop trauma’s kunnen traceren en vrede mee kunnen sluiten. In mijn leven is nu veel meer rust en veel meer liefde voor mezelf. Groetjes, Sem

Verbinding met mijn moeder

Na vier maanden in het jaartraject bij Claudia en een bijzondere week op Ibiza, merk ik dat ik liever voor mezelf ben geworden. En het mooie is dat mijn omgeving mee verandert. Gister heb ik voor het eerst open met mijn moeder gepraat over vroeger. Ze vroeg me hoe ik beschadigd ben in mijn jeugd en zei dat ze erover wilde praten omdat ze geen idee had hoe en rond liep met het idee dat ze zich schuldig zou moeten voelen. Ik vond het heel moeilijk om het te benoemen en was bang voor een afwijzende reactie, ontkenning of boosheid. Maar ik heb open gepraat en gezegd dat ik als kind in de rol van haar partner terecht ben gekomen. Ik werd haar steun en toeverlaat en zij deelde al haar problemen met mij. Mijn moeder is zelf erg beschadigd in haar jeugd doordat zij een manisch depressieve moeder had en emotioneel en fysiek is mishandeld. Mijn vader dronk en was emotioneel niet beschikbaar voor haar. Er was altijd (de dreiging van) ruzie over zijn drankgebruik. Haar hele huwelijk was ze ongelukkig en als kind wilde ik maar één ding: mijn moeder blij maken en troosten en helpen. Mijn moeder wantrouwt anderen en kon vroeger geen aansluiting vinden bij andere volwassenen. Dus ze vond wat ze nodig had bij mij. Het mooie is dat ze gisteren open stond voor wat ik te zeggen had, al was het moeilijk voor haar om te horen. Ze zei hoe speciaal onze band altijd geweest is voor haar, maar ziet nu in dat het niet passend was bij mijn leeftijd en begrijpt nu ook waarom ik mezelf in het contact met anderen verlies. Ze is blij dat het beter met me gaat en dat ik grenzen stel nu. Voor mij was dit zo fijn. Na al het innerlijk kind-werk had ik geen bevestiging of erkenning meer nodig van mijn moeder. En volledig onverwacht, kreeg ik die nu toch. Wat een cadeau. Voor het eerst in jaren voelde ik me weer verbonden met mijn moeder. Een mooi gesprek vanuit liefde, zonder verwijten, zonder verdedigen, gewoon begrip over en weer. En zij vertelde ook dat ze zoveel niet geleerd heeft in haar jeugd en dat nu met terugwerkende kracht inziet. Bij mij viel een stuk angst weg. Mezelf eerlijk uitspreken is nieuw voor me, maar wat doet het me goed. Dank je wel Claudia Krumme en iedereen hier voor de lessen die ik leer. En ik weet dat dit nog maar het begin is, er wacht nog zoveel moois! Liefs, Sabine